Kalandok a száztornyú városban

Prágában

Pride 2016

2016. augusztus 14. - KatiImi

Úgy volt, hogy hétvégére két programot néztem ki magamnak: az egyik egy olyan állatkert a város közelében, ahol lehet állatokat simogatni (kis oroszlánt is!!!), a másik pedig a Pride. Bizony, itt kicsit később tartják mint Pesten és kicsit más szellemiségben is. Hiába, nem lehet minden országnak Semjén Zsoltja, szegény cseheknek pont nem jutott KDNP, bár ahogy hallottam, másfajta hülyék itt is vannak.

Anno a Facebookról tudtam meg, hogy Prága Európa meleg fővárosa (az egyik nekem szánt reklám hívta fel a figyelmem, lehet a big data istenei hamarabb tudják mi érdekel engem, mint én magam???), de eddig ennek nem szántam nagyobb figyelmet. Kicsit több kézen fogva járkáló férfit láttam mint Pesten, de kevesebbet mint Kölnben például. Amúgy is, aki azt nézi hogy melyik pasi kinek a kezét fogja, az a buzi.  Nah.

Szombat volt, a Jobbikos összeesküvők szerint tuti azért, hogy a zsidók is vonulni tudjanak, bár nem tudom ez munkának számít-e. A Vencel téren volt a gyülekező már déltől, az esemény leírásában az volt, hogy egykor indul neki a menet, át a városon, ki a Letna parkba, oda, ahol anno a Sztálin szobor állt. Szimbolikus.

Elsőbálos voltam, ott álltam a gardrób előtt és arra gondoltam, hogy nincs egy rongyom sem, amit felvegyek. Sztereotípia ide, Lakatos Márk oda, a meleg srácok tényleg jól öltözködnek, a városban az elmúlt napokban láthatóan feljavult a szokásos legénybúcsús igénytelenség divatja. Mindegy, geek is sexy, Nintendós póló fel, remélem nem szedi le rólam senki.

Kicsit dél után érkeztem a térre, már tartott a gyülekező. Képeket már raktam Facebookra, megpróbálom valahogy a főbb pontokat leírni:

Itt nem voltak elkerítve a felvonulók, sőt. Igazából pár rendőrt láttam csak, főleg forgalmat irányítottak, embereket igazítottak útba. Ellentüntetőből olyan negyvenet láttam, egyik fele a szokásos vallási alapú, „Jézus mindenkit szeret, csak téged nem” agendát nyomatta, a bőrcuccos srácok előttük állva mosolyogva szelfiztek, nem volt verekedés, a rendőrök 50 méterről nézték. A másik fele volt az érdekes az „ellentömegnek”, ők egy antifasiszta-kommunista brigád voltak, az ellen tüntettek, hogy már a Pride sem olyan, mint régen és kommercializálódik, a nagy cégek megveszik. Ők csatlakoztak később a tömeghez, „Fuck Microsoft” és hasonló tábláikkal. Képzeljük most el, hogy Pesten ideáig jutnánk, hogy már attól félünk, hogy a Pride rutin...

Bizony amúgy igazuk volt, volt kamionja a Microsoftnak, IBMnek, Airbnb-nek. Elképzelem, ahogy gyűjtenék itthon rá az embereket céges meetingen, „Ki a meleg?” jeligével, kötelező RSVP-vel. Az amerikai nagykövetség is saját kocsival, nyomtatott Obamával nyomult, féltávon mellettük haladva volt az, hogy egy velem egymagasságú, de olyan 50 kiló izomtöbblettel rendelkező úr félretolt finoman. Odanéztem és kiderült, hogy majdnem ráléptem az amerikai nagykövetre.  Ez nem nagydarab fickó, boldogon mosolyogva vonult, kb. négy testőr gyűrűjében. Pedig tuti kaptam volna egy középkeresztet a Kövér Lacitól, hogy odacsaptam az imperalizmusnak. Mondjuk a Soros meg nem küldött volna több csekket...

Ahogy megérkeztem rájöttem, hogy nagyon kirívok a tömegből. Nah, nem a két méteremmel, mert simán láttam ekkora transzvesztitákat, hanem mert nem voltam színes eléggé. Gyorsan szereztem kis szivárványos zászlót,  karkötőt és sminkkészletet, amivel egy mozdulattal lehet szivárványt húzni, szóval be is álcáztam magam, mint Rambo a Holi fesztiválon.

Ezzel sikerült elérnem az úgynevezett „átlagos” kategóriát. De volt minden. Szakállas kövér fickó kurvás Hófehérkés öltözékben, egy halom bear, vagy hogy a fenébe hívják őket (a Rendőrakadémia Kék Osztriga bárjának pasijait képzeljétek el, cucc és arcszőrzetben is), pasik nőnek öltözve, bőrcuccok, annyi rózsaszín, hogy még nekem is feltűnt, pedig.

Viszont arra jöttem rá, hogy elég egyszerű is a tömeg kategorizálása. Voltak a nemmeleg helyes csajok, akik sóhajtozva nézték az egymást nyaló helyes pasikat, a helyes nemmeleg pasik, akik sóhajtozva nézték az egymást nyaló helyes csajokat, meg a melegek. Én persze ezen a kategórián kivűl álltam és szigorúan elitélően néztem a divatleszbi  16 éves csajokat, ahogy a forrónacijukban álldogálva össze-vissza smárolták egymást. Legalábis úgy is lehetett értelmezni az arckifejezésem.

Egykor el is indultunk, előbb valami okból tettünk egy kört a Vencel téren, ami alapból sem kicsi, de úgy, hogy közben a villamosforgalmat rajta hagyták menni, pláne lassan haladtunk. Ez úgy nézett ki, hogy kétpercenként fél percre megálltunk, amíg a villamos áthaladt a rendőrök segítségével. De a zene jó volt, mindenki táncolt, szálltak a konfettik, ment a karnevál. Ott tettük meg a kört, ahol a náci csapatok 1938-ban parádéztak a megszálláskor. Szimbolikus.

Jó idő volt, de az egész menetelés így is két és fél órán át tartott, de végig maradtam. Az emberek jó részének ez egy parádé volt, ünneplés, szórakozás. Voltak kisgyerekesek, nem is kevesen, hetero párok is. A Moldva partján 49 fekete léggömböt engedtek fel az orlandói mészárlásra emlékezve.

A Letna parkban pedig egy igazi fesztivál kezdődött, rengeteg sátor, sok színpad, kaja, pia dögivel. Eddigre már elfáradtam (öregember nem gyorsvonat), tettem egy kört, ettem egy Dirty Dogot (nyugi), megnéztem, ahogy egy meleg papszerűség embereket ad össze, valamint belenéztem egy drag queen magyar(!!!) nyelvű ének-zenés-táncos előadásába, ami igen rossz volt, de lehet csak a sör volt kevés. Mondjuk nem a tátika zavart, hanem az, hogy láthatóan nem tudott magyarul az úr. Hölgy. Nah, értitek.

Ezek után hazamentem. Nyugodtan, arcomon a szivárvány színeivel, rajtam a karkötővel, a hátizsákomba bedugva a zászlóval. Nem vertek meg a metrón vagy a villamoson.

Hogy ne mondjátok hogy nem osztok meg smároló frissházas csajokat, itt egy videó lejjebb.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://praha.blog.hu/api/trackback/id/tr7710410172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása