Kalandok a száztornyú városban

Prágában

Cseh bankolás

2016. február 10. - KatiImi

Én még nem nyitottam külföldön számlát sosem (nem, továbbra is tagadom a Kajmán-szigeteki CIA számlám, amit Soros György pénzéből nyitottam), otthon is ritkán. Az volt meg alapélménynek, hogy jó sokat vár az ember, amíg az előtte lévő szerencsétlenre, aki csak egy átutalásért jött be rásóznak egy hitelkártyát, hiszen azzal már visszakapja a vásárlásának akár 2%-t is!!! Mármint annak a vásárlásának, amire alapvetően lehet szüksége sincs, olyan kártyadíj és büntetőkamat mellett, hogy a nógrádi uzsorások a könnyüket törölgetik a meghatódottságtól.

Mindegy, általában ültem, vártam, majd mikor sorra jutottam, eposzi hősként küzdöttem át magam az upsellek tengerén (nem kell hitelkártya, van már biztosításom, nincs kocsim, nem kell kaparós sorsjegy, jah nem, az a posta), hogy oda jussak, hogy számlám legyen. Ehhez persze kell személyi, lakcímkártya, ujjlenyomat, köpetminta, meg hogy szimpik legyünk a bankos jóembernek. Papírok hada nyomtatva, elviszik a kirendeltségvezetőhöz, az is aláírja, nehogy már a beosztott magától képes legyen erre a bonyolult műveletre. Mindezek után majd egyszer jön a kártya, meg fáradjak be a PIN kódért hozzájuk.

Szóval lélekben erre voltam felkészülve, meg ugye arra, hogy itt még külföldi is vagyok, helyi címem nulla, csehül még mindig háromig beszélek, szóval innen szép nyerni.

Van ez a kedvenc expat honlapom, ott jól végigolvastam a cikket: http://www.expats.cz/prague/article/prague-relocation/czech-banking-update-2015/

Kijött, hogy az Equa bank a menő, megnéztem, jó angol honlapjuk van, írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy tudok-e a fiókban számlát nyitni, Lukás azonnal írt, hogy naná, sőt, örülnek, hogy hozzájuk megyek, minden. Szerintem nem jött rá, hogy magyar vagyok, vagy azt hitten oda viszem a pénzem mosni (nem hagylak el Kajmán-szigetek, no worries!).

Én ezen felbuzdulva másnap reggel villamosra is pattantam és nyitásra, fél kilencre oda is mentem a fiókba. Itt lehet találgatni mi történt, írok pár szcenáriót:

1, Oxfordi angolsággal fogadtak, egy breakfast tea mellett megtárgyaltuk a kínai gazdaság növekedésének lassulását, valamint ennek a hatását a Brent olaj árára a rövid jegyzések piacán. A platina Mastercardra a nevem Swarovski kristállyal rakták ki.

2, Nem sokat beszéltek angolul, de kedvesek voltak, kevés activityt bevetve átlendültünk a nyelvi réseken és sikerült nyitni egy számlát.

3, Belépve az első úriember vállvonogatással jelezte, hogy nem beszél angolul, majd amikor rákérdeztem, hogy bárki más beszél-e, egy sorry nélkül elfordult.

Szóval enyhén idegesen kijöttem, ott az utcán írtam egy mail Lukásnak, hogy érdemes lenne angol honlap és ügyfélszolgálat mellett talán egy (1) angolul beszélő embert a bankfiókban is tartani, mert különben nem áll össze az egész egy olajozott gépezetté.

Így szépen megnéztem a listát, a második helyezett a Fio bank, könnyebb kimondani, leírni, tuti nyertes. Egy kör mail a fiókkal, hogy ha bemegyek, akkor vigyem-e a helyi Ablak-Zsiráfot hogy megértessem magam, vagy menni fog orálisan is (az első hely mondjuk elég orális élmény volt, ja). Megnyugtatnak, hogy minden rendben lesz.

Délután be is ugrom, az egész hely 3 asztal, 2 fiatalember, pár poszter. Nem baj, amíg nem műtárgyra költenek, több marad a pénzemre vigyázni.  A fiatalembernek jó az angolja és kb. 5 perc alatt végzünk, ingyen számla, ingyen paypass kártya, ingyen 10 készpénzfelvétel és még sorolhatnám. A kártyát akkor küldik, ha 100 korona van a számlán, ennyi. Felnőtt férfi vagyok, nem sírok gyakran (amúgy de), itt azért azt éreztem, hogy könnyes szemmel megölelem a srácot. Azután inkább nem tettem. Kellett a személyim persze, de semmi más, nem érdekelte, hogy nem cseh vagyok, semmi. Az ebankjuk menőbb, mint a K&H-é, teljesen angol (ok, hibaüzenetek csehek, so what).

Szóval ez a végére pozitív élmény lett (Lukás még válaszolt később, hogy mennyire sajnálja és ajánlott egy Equa bankfiókot, ahol tuti beszélnek angolul, de nem érdekelt már), van helyi bankszámla és kártya is.


Ha lesz idő leírom, hogyan lehet a legolcsóbban pénzt külföldre utalni (aki a google felől jött ide a “Kajmán-szigetek, adócsalás, offshore” keresőszavakkal, az lehet csalódni fog kicsit, de minden látogató számít!!!)

A bejegyzés trackback címe:

https://praha.blog.hu/api/trackback/id/tr98379004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása